фарміраванне правільнасці маўлення школьнікаў пры вывучэнні знамянальных часцін мовы ў 6 класе

фарміраванне правільнасці маўлення школьнікаў пры вывучэнні знамянальных часцін мовы ў 6 класе

Лінгваметадычная парадыгма ўзбагачэння слоўнікавага запасу школьнікаў пры вывучэнні беларускай мовы. Узбагачэнне слоўнікавага запасу школьнікаў да 70-х гадоў ХХ ст. у. тэорыі методыкі выкладання мовы і ў школьнай практыцы разглядалася як. слоўнікавая работа, што праводзіцца ў аспекце развіцця маўлення. (С. І. Абакумаў, П Афанасьеў, Дабрамыслаў, М Рыбнікава, Цекучоў). У 80-я гады ў сувязі з уключэннем у праграму па рускай, затым па беларускай мовах для вывучэння ў V класе новага раздзела. "Лексіка. Фразеалогія" задача ўзбагачэння слоўніка школьнікаў пашыраецца. Фарміраванне і развіццё чытацкай пісьменнасці школьнікаў: праблемы і шляхі іх вырашэння. Л.М.Карпава, настаўніца беларускай мовы і літаратуры ДУА ”Вялікагацкая сярэдняя школа”. Ці ўмеюць чытаць нашы дзеці?

Здаецца, адказ на гэта пытанне відавочны: вя-дома ж, так!

вучэбна-метадычнага дапаможніка “Беларуская мова ў 6 класе”. Сааўтар вучэбна-метадычных дапаможнікаў “Лекционные занятия: теория и методика”, “Моя мастерская – класс!.”.  Узяць хаця б абавязковае самастойнае вывучэнне канцэптуальных дакументаў моўнай і літаратурнай адукацыі школьнікаў, спасціжэнне абазначаных у вучэбных праграмах тэндэнцый развіцця школы і канкрэтнай прадметнай галіны, асваенне і апісанне ўласнага вопыту сістэмнай педагагічнай дзейнасці па актуальнай тэме, удзел у выкананні інавацыйнага праекта ці кіраўніцтва даследчай працай вучняў. Развіццё маўлення на ўроках беларускай мовы – гэта ўся праца, якая праводзіцца настаўнікам спецыяльна на ўроках па развіцці маўлення і ў сувязі з вывучэннем усіх раздзелаў школьнага курса (фанетыкі, марфемікі і словаўтварэння, лексікі і фразеалогіі, марфалогіі і сінтаксісу, арфаграфіі і пунктуацыі), для таго, каб вучні авалодалі моўнымі нормамі (арфаэпічнымі, арфаграфічнымі, лексічнымі, словаўтваральнымі, марфалагічнымі, сінтаксічнымі), каб умелі і маглі выражаць свае.  Гэта звязана з тым, што на ўроках беларускай мовы, з аднаго боку, вывучаўся граматычны лад мовы, з падзелам яго на раздзелы, часціны мовы, тэмы, колькасць якіх такая, што паглыналася вывучэннем і засваеннем тэмы на кожным Урок беларускай мовы ў 3 класе. Урок-падарожжа «У пошуках Калабка» Замацаванне вылічальных навыкаў пры вывучэнні лікаў першага дзясятка. Внеклассное мероприятие «Удивительный мир природы».  Прыметнік як часціна мовы. Выбарачнае пісьмо. Выпішыце з тэксту прыметнікі.  Пры гэтым замест назоўнікаў, што ў дужках, запішы ўтвораныя ад іх з дапамогай суфікса – ск- прыметнікі. Хваліўся ўслон, што (пан) роду ён. У (беларус) вёсках з дзяцінства выхоўвалася пачуццё павагі, беражлівасці да хлеба.  Тэкст як адзінка мовы і маўлення. Прыметы тэксту (10 клас). © ГУО «Сошненская средняя школа» Пинского района Падручнік для 6 класа школ з рускай мовай навучання – Мн.: Народная асвета, 1996. –. 175).  Заўвагі аб выкладанні асобных часцін мовы.Кожная часціна мовы валодае сваім наборам прыкмет, уласцівасцей, сваімі граматычнымі катэгорыямі, сваёй роляй і ступенню частотнасці выкарыстання ў маўленні, сваімі цяжкасцямі пры засваенні і памылкамі, якія патрэбна папярэдзіць, а таму патрабуе і своеасаблівага падыходу пры навучанні ім. Пры вывучэнні н а з о ў н і к а асноўная ўвага надаецца вывучэнню граматычных катэгорый, пры гэтым важна ўлічыць наступныя метадычныя рэкамендацыі.  У выніку ў задачы развіцця маўлення вучняў пры вывучэнні сінтаксісу як раздзела школьнага курса мовы ўваходзіць ўроках беларускай мовы Зборнік матэрыялаў з вопыту работы педагогаў устаноў адукацыі. Светлагорскага раёна.  Выкарыстанне педагагічных тэхнік і прыёмаў у развіцці маўленчых уменняў малодшых школьнікаў на ўроках беларускай мовы: матэрыялы з вопыту работы педагогаў устаноў адукацыі Светлагорскага раёна скл.  Канпект урока беларускай мовы ў 4 класе. Закружная Ганна Пятроўна, настаўнік пачатковых класаў, кваліфікацыйнай. катэгорыі “настаўнік-метадыст” ДУА “Сярэдняя школа №9 г.Светлагорска”.  Як варыянт (пры вялікай колькасці вучняў у класе): да адлюстраваных на дошцы граняў кубіка прымацоўваць стыкеры з выбарачным каментарыем. Этап VIII. Выстаўленне і каменціраванне адзнак. Праблема фарміравання ў школьнікаў станоўчай матывацыі да навучання стала асноўнай у педагагічнай дзейнасці настаўнікаў. У вырашэнні гэтай праблемы вядучую ролю адыгрывае выкарыстанне тэхналогіі дзелавой і займальнай гульні. Найбольш эфектыўны метад, які далучае школьнікаў да прафесійнай дзейнасці, спрыяе развіццю творчых здольнасцей і самастойнасці, актывізуе асобу вучня: дае магчымасць стаць лідэрам, дапамагае запомніць значны аб’ём інфармацыі, наладзіць міжасобасныя стасункі з аднакласнікамі і настаўнікамі.  Заданне: адрэстаўраваць тэкст, упісаць патрэбныя часціны мовы і назваць іх. Суразмоўніцтва па тэме: 1)У чым важнасць самастойных часцін мовы?

Прафесійна-метадычная падрыхтоўка студэнтаў-філолагаў ва ўніверсітэце складаецца з засваення імі тэорыі навучання школьнікаў беларускай мове і з авалодання ўменнямі навучыць дзяцей карыстацца беларускай мовай у розных сферах яе прымянення. Тэарэтычную падрыхтоўку студэнты атрымліваюць на лекцыях, факультатывах, спецкурсах, замацоўваюць яе пры напісанні кур-савых работ. словаўтваральных уменняў і навыкаў пры вывучэнні. пры вывучэнні часцін мовы, фарміраванне ў вучняў. Удасканаленне словаўтваральных уменняў і навыкаў пры. часцін мовы і фарміраванне ў вучняў арфаграфічных. арфаграфічных навыкаў пры вывучэнні. вывучэнні часцін мовы. навыкаў пры вывучэнні словаўтварэння. словаўтварэння.  Прынцыпы методыкі развіцця маўлення: адзінства развіцця маўлення і мыслення, узаемасувязі развіцця вуснага і пісьмовага. маўлення, развіцця маўлення ў сувязі з вывучэннем усіх раздзелаў. школьнага курса беларускай мовы, стылістычнай накіраванасці ўрокаў. беларускай мовы, тэкставага навучання ці ўвагі да тэксту. Мова – унікальнейшая з'ява. Яна адначасова з'ява ідэальная і матэрыяльная, індывідуальная і сацыяльная, самая старажытная і самая свежая; яна адначасова і адрознівае чалавека ад усяго свету жывых істот, і аб'ядноўвае вялікі клас жывых істот у адзін чалавечы род. З дапамогай мовы чалавек мае доступ да ўсіх назапашаных чалавецтвам ведаў, да ўсяго таго, што ўспрымаюць, ведаюць усе іншыя людзі.  Пры дапамозе слоў і іншых лінгвістычных сродкаў чалавек не толькі можа перадаваць інфармацыю, але і выражаць разнастайныя пачуцці, а праз іх выражаць сябе як асобу. Тэрмін “мова”. Функцыі мовы ў грамадстве. Міждысцыплінарныя сувязі мовы. Білінгвізм.  Беларуская мова цесна звязана з іншымі дысцыплінамі: гісторыяй, літаратурай, правам.  Прымета маўлення - яго індывідуальны характар. Маўленне заўсёды належыць пэўнай асобе, таму яно дапускае вар’іраванне формаў, індывідуальную словатворчасць. Некаторыя з’явы, што ўзнікаюць у маўленні, могуць пераходзіць з часам у мову. Напрыклад, у беларускай мове словы адлюстраваць, мэтазгодна, ажыццяўленне, дабрабыт створаны і ўведзены ва ўжытак У.Дубоўкам. Маўленне псіхалагічна арганізавана, г.зн., складаецца з некалькіх паслядоўных фаз (арыенціроўка, планаванне, рэалізацыя плана, кантроль). – пры вывучэнні тэмы “Адмоўныя займеннікі” ў 6-м класе. Прапаную пафантазіраваць на тэму “Калі б я быў…, то…”, ужываючы толькі адмоўныя займеннікі. Напрыклад: Калі б я была чараўніцай, то нікога не пакінула б у бядзе. Побач з традыцыйнымі прыёмамі эфектыўна выкарыстоўваю займальныя элементы: крыжаванкі, графічныя дыктанты  Можна наадварот: назваць часціну мовы, а вучань прыводзіць прыклад. Вучням такая гульня падабаецца, гэта і фізкультхвілінка адначасова. Падтрыманне цікавасці да прадмета забяспеваецца і праз змест і фармуліроўку заданняў, форму падачы матэрыялу: “Знайдзі лішняе”, “Складзі слова з частак”, “Збяры прыказку”. Мэта даследавання –вызначыць шляхі і сродкі, якія садзейнічаюць асэнсаванню малодшымі школьнікамі мастацкага вобраза і ідэйна-эстэтычнага зместу твора, высветліць, якую ролю адыгрываюць у гэтым працэсе практыкаванні, разуменне дакладнасці словаўжывання, асцыятыўнае мысленне, фантазійныя ўяўленні, эмацыянальна-пачуццёвы вопыт. Для дасягнення гэтай мэты былі пастаўлены наступныя задачы: 1. Раскрыць ролю слоўнікавай працы і аналізу вобразных сродкаў у развіцці маўлення малодшых школьнікаў. 2. Вызначыць асаблівасці працы з вобразнымі сродкамі тэксту ў пачатковых класах. 3. Прааналізаваць праграмы Прыярытэтнай задачай профільнага навучання становіцца фарміраванне культуры вуснага і пісьмовага маўлення вучняў, таму засваенне і асэнсаванне ўсіх моўных адзінак адбываецца ў аспекце культуры маўлення, што і перадаюць назвы раздзелаў вучэбнай праграмы для Х класа (павышаны ўзровень): “Фанетыка і арфаэпія.  Змест літаратурнай адукацыі ў X класе пабудаваны на гісторыка-храналагічным прынцыпе, што дазваляе працягнуць знаёмства вучняў, распачатае ў папярэдніх класах, з асаблівасцямі развіцця беларускага мастацтва слова ў розныя Правільнасць - адна з найбольш важных камунікатыўных якасцей маўлення, якая прадугледжвае захаванне носьбітамі мовы літаратурных нормаў (арфаэпічных, акцэнталагічных, арфаграфічных, лексічных, марфалагічных, словаўтваральных, сінтаксічных, пунктуацыйных, фразеалагічных, стылістычных). Гэта забяспечвае адзінства моўных сродкаў і ўзаемаразуменне паміж удзельнікамі камунікацыі. Уяўляецца мэтазгодным разгледзець найбольш грунтоўна правільнасць маўлення на лексічным і сінтаксічным узроўнях, паколькі ва ўмовах білінгвізму парушэнне лексічных і сінтаксічных нормаў асабліва небяспечнае і вядзе да скаж Правапіс службовых часцін мовы (2 гадзіны) Правапіс асобна, разам, праз злучок прыназоўнікаў, злучнікаў, часціц. Значэнне часціц не і ні.  Пры падборы да слоў рускай мовы беларускіх адпаведнікаў (практыкаванне 14) настаўніку варта акцэнтаваць увагу старшакласнікаў на тым, што дзеясловы абодвух спражэнняў з націскнымі канчаткамі ў 2-й асобе множнага ліку маюць націск на апошнім галосным канчатка: несяце, ведзяце, бераце, крычыце, маўчыце, гледзіце 2. Рускаму слову смесь у беларускай мове адпавядаюць два назоўнікі: мешаніна (сукупнасць чаго-небудзь разнароднага) і сумесь (сукупнасць рэчываў).  Рубрыка «Правільнасць маўлення» акцэнтуе ўвагу вучняў на тым 1.2. Актуальнасць вопыту. Абмежаванае функцыянаванне беларускага маўлення ў грамадстве. прывяло да таго, што моўнае асяроддзе дзіцяці дапаўняецца сітуацыямі, у.  Адсутнасць матывацыі ў навучэнцаў да вывучэння беларускай мовы і літаратуры з’яўляецца сапраўднай праблемай. Сучасныя навучэнецы — асобы досыць патрабавальныя, у якіх перавагаюць такія рысы, як раскаванасць думкі, нават пры недастатковым узроўні ведаў па прадмеце, яны любяць паразважаць, аднак вучэбны матэрыял ведаюць павярхоўна.  Літаратура: 1. Жуковіч М.В. Фарміраванне ў школьнікаў матывацыі да навучання на ўроках беларускай мовы і літаратуры Беларус. мова і літ. МЭТА НАВУЧАННЯ БЕЛАРУСКАЙ МОВЕ – сфарміраваць у вучняў сістэму ведаў пра мову і маўленне, навучыць карыстацца беларускай мовай ва ўсіх відах маўленчай дзейнасці (чытанне, слуханне, гаварэнне, пісьмо); развіваць інтэлектуальную, камунікатыўную, духоўна-маральную, грамадзянскую культуру вучняў (адукацыйны стандарт вучэбнага прадмета ―Беларуская мова‖).  Для паспяховай працы пры перакладзе тэксту на ўроку беларускай мовы вучні павінны ведаць гатовыя перакладчыцкія адпаведнікі, сінанімічныя рады слоў і ўмець карыстацца імі, валодаць прыѐмамі перакладу – падстаноўкай і трансфармацыяй.  39. Репозиторий ВГУ. План-канспект урока па беларускай мове ў 7 “Б” класе Напрыклад, пры вывучэнні тэмы “Займеннік як часціна мовы” вучні павінны падабраць прыказкі, у якіх ужываюцца займеннікі, і вызначыць разрад займеннікаў, іх склон і сінтаксічную ролю: У вераб'я багатая сям'я: у кожнага верабейкі па тры капейкі. Я яму пра абразы, а ён мне пра гарбузы. Не маё гарыць – не мне тушыць.  Да гэтага метаду звяртаюся пры вывучэнні тэмы “Тыпы маўлення”. Дзецям прапануецца намаляваць вобраз ці карціну, якая ўзнікла ў іх уяўленні пры праслухоўванні тэксту. Лічу эфектыўным прыём «Калі б…».  Дадатак 4 Распрацоўка ўрока беларускай мовы ў 6 класе Тэма: Адмоўныя АСАБЛІВАСЦІ АрганІзацЫІ АДУКАЦЫЙНАГА прАцЭсУ пры вывучэнні вучэбных прадметаў. «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура». 1. Вучэбныя праграмы.  Звяртаем увагу, што на ўроках беларускай мовы ў час вывучэння ў VІ класе раздзела «Склад слова.  5 клас» і «Беларуская літаратура. 6 клас» на нацыянальным адукацыйным партале (HYPERLINK "adu.by" adu.by) размешчаны матэрыялы, неабходныя для выканання прапанаваных у дапаможніках творчых заданняў (ілюстрацыйны матэрыял, аўдыя- і відэазапісы).  Паглыбленне паняцця пра стылі маўлення і стылеўтваральную ролю самастойных і службовых часцін мовы; замацаванне – рыхтаваць школьнікаў да вуснага і пісьмовага узнаўлення прапанаваных тэкстаў (стварэння другасных на аснове арыгінальных тэкстаў), стварэння уласных тэкстаў розных жанраў і стыляў мовы ў вуснай і пісьмовай форме; – выконваць лінгва-стылістычны аналіз тэкстаў; – умець падбіраць патрэбны дыдактычны матэрыял да ўрокаў  Выяўленне сэнсава-стылістычнай і функцыянальнай ролі знамянальных і службовых часцін мовы. Марфалагічны разбор, методыка яго правядзення. Фарміраванне арфаграфічных уменняў і навыкаў пры вывучэнні марфалогіі. Лінгваметадычная сістэма ўзбагачэння слоўнікавага запасу школьнікаў пры вывучэнні марфалогіі. Методыка работы па вывучэнні часцін мовы Значэнне, задачы і змест работы па вывучэнні часцін мовы (назоўнік, прыметнік, дзеяслоў, займеннік, прыслоўе, прыназоўнік, злучнік). Сутнасць граматычных паняццяў, якія вывучаюцца ў пачатковай школе, спецыфіка засваення іх малодшымі школьнікамі. Этапы працы над паняццем.  Навучанне малодшых школьнікаў ўжыванню знакаў прыпынку ў канцы сказа, пры аднародных членах, зваротку. Методыка работы па навучанні арфаграфіі Значэнне, задачы і змест работы па навучанні арфаграфіі. Прыёмы выпрацоўкi правапiсных уменняў i навыкаў з улiкам прынцыпаў сучаснай беларускай арфаграфii, характару напiсанняў, этапаў навучання. Жуковіч, М Фарміраванне ў школьнікаў матывацыі да навучання на ўроках беларускай мовы і літаратуры Беларус. Мова і літ.-2004.-№6. -. 3-5. Литвинёнок, З.А. Занимательность как средство развития познавательного интереса на уроках математики З Литвинёнок // Народная асвета. – 2006. - № 5 53.  Часцей за ўсё такая работа выкарыстоўваецца пры вывучэнні новага матэрыялу і на абагульняючых уроках. На абагульняючым уроку па тэме “Прыметник” ў 4 класе даю заданне скласці параўнальную карту “Падабенства і адрозненне прыметнікаў і назоўнікаў” (Дадатак 3). Форму работы выбіраю групавую. Вучні распрацоўваюць не толькі алгарытмы адрознення часцін мовы, але і складаюць лінгвістычныя казкі. Правільнасць маўлення. Сукупнасць найбольш прыгодных для камунікацыі сродкаў і правіл называецца нормай літаратурнай мовы. Норма фарміруецца на аснове вуснага маўлення літаратурна адукаваных людзей, твораў класічнай мастацкай літаратуры, граматычных даследаванняў і дадзеных анкет.  Пры яго дапамозе адрозніваюць розныя словы і словаформы ў межах адной часціны мовы і розных часцін мовы. Асобнае месца адводзіцца лагічнаму націску як інтанацыйнаму выдзяленню важнага ў сэнсавых адносінах слова з мэтай сканцэнтраваць на ім увагу (ба´цькі – бацькі´). Правільнасць - адна з найбольш важных камунікатыўных якасцей маўлення, якая прадугледжвае захаванне носьбітамі мовы літаратурных нормаў (арфаэпічных, акцэнталагічных, арфаграфічных, лексічных, марфалагічных, словаўтваральных, сінтаксічных, пунктуацыйных, фразеалагічных, стылістычных). Гэта забяспечвае адзінства моўных сродкаў і ўзаемаразуменне паміж удзельнікамі камунікацыі. Уяўляецца мэтазгодным разгледзець найбольш грунтоўна правільнасць маўлення на лексічным і сінтаксічным узроўнях, паколькі ва ўмовах білінгвізму парушэнне лексічных і сінтаксічных нормаў асабліва небяспечнае і вядзе да скаж НАВЫКУ ПРЫ ВЫВУЧЭННІ ЧАСЦІН МОВЫ Задачы і змест працы вывучэння часцін мовы ў пачатковых класах. Сістэма вывучэння назоўніка ў пачатковых класах, яе абгрунтаванне. Методыка азнаямлення вучняў з родам, лікам, склонам назоўнікаў. Паняцце пра скланенне назоўнікаў. Засваенне склонавых пытанняў. Ужыванне прыназоўнікаў з назоўнікамі розных склонаў. Практычнае авалодванне формамі назоўнікаў першага, другога, трэцяга скланенняў. Развіццё маўлення і мыслення школьнікаў пры вывучэнні назоўнікаў. Мэта вопыту: развіццѐ маўлення вучняў на ўроках беларускай мовы на другой ступені навучання праз выкарыстанне творчых заданняў. Задачы вопыту: - прааналізаваць навукова-метадычную літаратуру, вопыт калег па дадзенай праблеме; - адабраць, сістэматызаваць і адаптаваць творчыя заданні, якія накіраваны на развіццѐ маўлення вучняў на ўроках беларускай мовы; -вызначыць эфектыўнасць выкарыстання творчых заданняў на ўроках беларускай мовы для развіцця вуснага і пісьмовага маўлення.  Далей у сваѐй дзейнасці я пачала распрацоўваць практычныя заданні. спачатку ў 5-ым класе, а затым у 6, 7 класах па беларускай мове па тэмах урока, якія вучні будуць выконваць на вызначаным этапе (Дадатак 1). На ўроках беларускай мовы ў 11 класе я выкарыстоўваю работу са слоўнікамі. Гэта не толькі фарміруе моўныя здольнасці вучняў, але і развівае іх агульнавучэбныя ўменні, навыкі самакантролю адносна захавання літаратурных нормаў.  Што датычыцца структуры тэстаў, то пры вывучэнні тэмы ―Род назоўнікаў‖ некаторыя назоўнікі беларускай мовы характарызуюцца родавай варыянтнасцю, аднак у тэставых заданнях гэта не заўсѐды ўлічваецца.  Да яго пачатку планую работу па паўтарэнні з улікам навучанасці школьнікаў, патрабаванняў да ведаў і ўменняў вучняў, вызначаных школьнымі праграмамі па беларускай мове і неабходных для паспяховага выканання тэставай работы. Вывучэнне беларускай мовы ў першым класе — надзвычай адказны і важны перыяд, таму што ад характару знаёмства вучняў з беларускай мовай залежыць іх стаўленне да вывучэння мовы ў далейшым. Асноўная частка. Спрыяльным перыядам для развіцця фанематычнага слыху і вымаўленчых навыкаў даследчыкі называюць узрост ад 5 да 7 гадоў. Развіццё маўленчага слыху, фарміраванне вымаўленчых навыкаў вучняў ва ўстановах сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання пачынаюцца з першага класа (вусны курс беларускай мовы). развіцця культуры маўлення вучняў 5–11 класаў, прадстаўлены ведавым. (арфаграфічныя веды, нормы сучаснай беларускай літаратурнай мовы) і. дзейнасным (арфаграфічныя ўменні і навыкі, маўленчае майстэрства) кампанентамі; у структуры арфаграфічных уменняў і навыкаў вылучаны. інтэграваныя арфаграфічныя ўменні і навыкі: фанетыка-арфаграфічныя  засваення вялікай колькасці арфаграфічных правіл пры вывучэнні розных. раздзелаў беларускай мовы можа стаць перашкодай для асэнсавання вучнямі. арфаграфіі як сістэмы. Пераадолець мазаічнасць арфаграфічных ведаў вучняў. можна толькі з улікам заканамернасцей, на аснове якіх прыватныя. Пры вывучэнні ў 10 класе тэмы “Фразеалогія беларускай мовы” актывізуюць пазнавальную дзейнасць вучняў прыёмы“Акраверш”, “Прыгадай”. Прыём “Акраверш”. Вучням даецца заданнепадабраць да прапанаванага слова фразеалагізмы, якія пачынаюцца з пэўнай літары,растлумачыць значэнне фразеалагізмаў і слоў, якія заяўленыпачатковымі літарамі  Пры вывучэнні тэмы “Складаны сказ. Адрозненне складанага сказа ад простага” прапаноўваю разрэзаць складаныя сказы на простыя.Вучні выконваюць заданне ў групах. Калі ўзнікаюць цяжкасці, звяртаюцца за дапамогай да настаўніка.  Варыянт 1. Лагічны ланцужок па тэме “Тэкст як адзінка мовы і маўлення. 1.Тэкст. 2.Сэнсавая цэласнасць. Папрацаваўшы з рознымі відамі заданняў, не адмаўляючы іншых форм фарміравання навыкаў граматнага пісьма, з мэтай эканоміі часу і атрымання найбольш аб’ектыўных вывадаў аб узроўні ведаў, уменняў вучняў я аддала перавагу тэставым заданням. учителю, Беларуская мова, Апісанне вопыту педагагіч

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

карта дота 1 6.83 с ботами русская

програма 1 класу савченко фізична культура 2021 року

переклад з англійської на український